کد مطلب:148639 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:114

رجعت امام حسین و بیعت او با امام مهدی
امام صادق علیه السلام فرمود: «اول من تنشق الارض عنه و یرجع الی الدنیا الحسین بن علی؛ نخستین كسی كه زمین برایش شكافته می شود و او به دنیا مراجعت می نماید امام حسین علیه السلام است.» [1] .

و نیز در ضمن روایتی آمده كه: هنگام ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، امام حسین علیه السلام همراه چهل هزار نفر در حالی كه قرآن بر گردن آویزان


كرده اند و شمشیر و اسحله حمل می نمایند نزدیك اردوگاه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می آیند، امام حسین علیه السلام به بعضی از یاران می فرماید: برو از این جمعیت (اطراف امام مهدی) بپرس شما كیستید و رهبرتان كیست و هدفتان چیست؟

او از آنها همین سؤالات را می كند، آنها در پاسخ می گویند: «ما یاران مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم و صاحب ما حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است و در آیین محمد صلی الله علیه و آله و آلش علیه السلام می باشیم.»

آنگاه امام حسین علیه السلام همراه سپاهش به سپاه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می پیوندند و امام حسین علیه السلام پس از سؤالاتی از امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و دریافت صدق نشانه های حضرت قائم در وجود مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فریاد می زند: «الله اكبر! ای پسر پیامبر، دستت را بده تا با تو بیعت كنم.»

آنگاه امام حسین علیه السلام با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیعت می كند و سایر یاران امام حسین علیه السلام نیز - جز زیدیه... - بیعت می نمایند. [2] .


[1] بحار، ج 53، ص 39.

[2] تلخيص از بحار، ج 53، ص 35.